Amnestie získali nominácie celkovo v siedmich kategóriách – okrem herečky vo vedľajšej úlohe aj za najlepšiu kameru, hudbu, strih, zvuk, scénografiu a masky. Nový film režiséra Jonáša Karáska o kontroverznej Havlovej amnestii odkrýva dramatický príbeh troch rodín na pozadí veľkých spoločenských zmien, rozpadu komunizmu a vytvorenia demokratického Československa.
Tohtoročná filmová sezóna bola mimoriadne úrodná. O sošku Českého leva sa tento rok uchádzalo 64 filmov. Do užšieho výberu Česká filmová a televízna akadémia nominovala v pätnástich kategóriách sedemnásť z nich. Amnestie sa stali najúspešnejším slovenským celovečerným filmom v počte získaných nominácií. Odvaha dať v celovečernom filme priestor aj nastupujúcej generácii sa tak tvorcom filmu opäť vyplatila. Overená trojica filmárov Tomáš Juríček (kamera), Jonáš Karásek (réžia) a Maroš Hečko (produkcia, scenár) oslovila debutujúcich tvorcov už pri predchádzajúcom, divácky úspešnom, celovečernom filme Kandidát. Nikdy som sa nebál spolupracovať s generáciou, ktorá bola nado mnou a teraz sa nebojím spolupracovať s tou, ktorá je podo mnou. Producent filmu Maroš Hečko je presvedčený, že filmových príležitostí je málo, a preto je potrebné zapájať nastupujúcu generáciu filmárov vždy, keď je to možné. Witold Gombrowicz hovorí, že len ak sú dve generácie schopné spolupracovať, len vtedy nastane pokrok. Ja sa toho držím celý život.
Jednou z historicky najúspešnejších herečiek je Aňa Geislerová, ktorá za svoju kariéru získala už päť Českých levov. Vo filme Amnestie si zahrala disidentku a manželku hovorcu Václava Havla. Za svoj presvedčivý herecký počin získala nomináciu opäť – tentokrát v kategórii Najlepšia herečka vo vedľajšej úlohe. Hlavný kameraman nového slovenského thrilleru o slobode, Tomáš Juríček, získal nomináciu za Najlepšiu kameru. Porota na Českého leva nominovala aj Mateja Beneša, strihača filmu Amnestie. Za Najlepšiu hudbu vo filme boli nominovaní Matúš Široký a Jozef Lupták. Dvojica Matúš Široký a Jozef Lupták urobila fantastický soundtrack k filmu. Depeche Mode je len čerešničkou na torte, sú symbolom 80. rokov, dve pesničky, ktoré sme od nich vybrali sa nesmierne hodili do nášho filmu. Spojenie elektronického sveta Matúša Širokého a akustického sveta Jozefa Luptáka je podľa neho akoby zhrnutím vývoja v hudbe, ideálnym prienikom analógového a digitálneho pocitu. Jozef robí veľký a významný festival Konvergencie, na ktorom môžete počuť napríklad všetky Šostakovičove kvartetá počas troch dní. Matúš zase remixy a elektronické podklady pre spevákov rozličných žánrov. Podľa Maroša Hečka je práve toto druh spolupráce, ktorý sa vynikajúco hodil do filmu.
Film Amnestie získal tiež nomináciu za Najlepšiu scénografiu – nominovanými sa stali slovenskí architekti – Tomáš Berka a Karol Filo. Za najlepšie masky nominovali Andreu Štrbovú. Šesť zo siedmich nominácií, ktoré porota udelila tvorcom filmu Amnestie, získali filmári zo Slovenska Aďa Štrbová, Jozef Lupták, Karol Filo milo prekvapili. Pre mňa je to dôkaz toho, že nie sú dôležité len skúsenosti, ale aj dôvera, ktorú mladému človeku pri celovečernom filme dáme, hovorí producent filmu Maroš Hečko.
Nomináciu v kategórii Najlepší zvuk získal Viktor Krivosudský. Som hrdý na všetkých, ktorí s nami robili na filme. S Viktorom Krivosudských to bol už tretí film, rovnako s režisérom Jonášom Karáskom, kameramanom Tomášom Juríčkom, hudobníkom Matúšom Širokým a Viliamom Štrelingerom ako výkonným producentom a Mayom Hurajtom ako koproducentom, dodáva Maroš Hečko, ktorý práve s týmto tímom v súčasnosti pripravuje ďalší film, tentoraz komédiu. Amnestie sú pre mňa výnimočné témou, v ktorej je obsiahnutý pád totality a túžba po slobode, ktorú si spájam s Novembrom 89, čo je pre mňa najväčší sviatok novodobých dejín Slovenska. Bez neho a bez slobody, ktorú revolúcia priniesla, by som asi film robiť nemohol. Ja osobne som nesmierne vďačný za to, čo mi revolúcia ponúkla a ako vďaka tejto možnosti môžem žiť svoj život.
Rovnako ako v minulom roku, aj tentoraz bude slávnostné odovzdávanie ceny Český lev moderovať herec Václav Kopta. Stane sa tak v sobotu 7. marca 2020 v Dvořákovej sieni pražského Rudolfina a tradične ich v priamom prenose odvysiela Česká televízia. Novinkou tohto ročníka je originálny vizuál inšpirovaný tradičným českým cibuľovým porcelánom, tzv. cibulákmi.