Kiná stále pustoší Smršť

Po veľkolepej premiére a exkluzívnom predpremiérovom turné, ktoré sa uskutočnilo v uplynulých dňoch s účasťou tvorcov a hercov, vstúpila novinka oceňovaného Petra Bebjaka, Smršť, do siete kín na celom Slovensku. Dej očakávaného filmu zavedie divákov do kúpeľov v horách, kam prichádza Tomáš Maštalír v úlohe forenzného psychológa Martina Langa s manželkou Pawlou, ktorú stvárňuje Anna Geislerová. Ako sa obľúbenej hereckej dvojici spolupracovalo?

Na začiatku príbehu vnímame moju postavu ako manžela odhodlaného ukradnúť si s manželkou pobytom v kúpeľoch nejaký čas len pre seba. Je presvedčený, že to ich vzťah potrebuje. Vzápätí ho však pokúša vlastná profesionálna zvedavosť, podľahne jej, keď sa tajne začne venovať ďalšiemu prípadu, ktorý ho neskôr úplne pohltí. Zároveň začína ožívať a narastať napätie medzi ním a manželkou, o ktorom sa postupne dozvedáme, že je v ich vzťahu prítomné a už dlhšie potláčané, opisuje svoju postavu Tomáš Maštalír.

Zhluk všetkých týchto okolností, spolu s tajomnou a zvláštnou atmosférou prostredia, kde sa príbeh odohráva, ho privádzajú k tomu, že začína spochybňovať vlastný úsudok o realite. Aj preto, že sa začínajú diať viaceré veľmi zvláštne a ťažko vysvetliteľné veci. Napätie medzi Martinom a Pawlou cítiť od začiatku filmu.

Zlyhanie, smútok, bolesť, hnus, chorobu, žiarlivosť. A obrovský neznesiteľný pocit viny. Dá sa povedať, že si vytiahla Čierneho Petra na celý život. Súcitím s ňou a je mi jej ľúto, opisuje Anna Geislerová svoje pocity počas nakrúcania.

A ako sa s ňou spolupracovalo Tomášovi Maštalírovi? Každá herečka a každý herec je v niečom iný. Aňa má tiež svoju umeleckú aj hereckú jedinečnosť. Pre mňa to bola vynikajúca herecká partnerka a zároveň veľmi citlivá, vnímavá a inteligentná herečka. Celé nakrúcanie bolo jedinečné a doteraz naň s radosťou spomínam, pretože to bola skvelá skúsenosť. Pri takomto type filmu, pri takomto žánri, s takým úžasným hereckým partnerom ako je Aňa, je ťažké vypichnúť nejakú jednu vec alebo len jedno naj, dodáva herec.

Radomír Brhlík / Bontonfilm