So Stázou všetci čerti mecú, Christian si chystá bič (silvestrovská recenzia)

Anastacia a Christian sú svoji. On si predstavuje, že ona už bude naveky sliepočka nečinne sediaca na (jeho) zlatých vajciach, ona má však potrebu rebelovať.  A všetko sa to zvrtne  do nečakanej drámy. Nalievam si prvý pohár vaječného koňaku, nič príhodnejšie mi popíjať pri tejto silnej dráme (Päťdesiat odtieňov slobody) neprišlo na um.

Rastúca emancipácia Christianovej ženy sa čoskoro stáva bezpečnostným rizikom, pretože z minulosti sa vynorí bývalý Anin kolega Jack Hyde, ktorý má s oboma nevybavené účty a pre pomstu je schopný urobiť čokoľvek. Takže ono to už nebude iba o červených svetlách, bičíkoch a putách, ono to zrazu bude detektívka. Nalievam si druhý!

Lenže Anastasia už dávno nie je tá rozklepaná študentka, ktorá má napísať rozhovor s miliardárom, ale čím ďalej sebavedomejšia pani Greyová, ktorá vie, že aj sloboda môže mať až päťdesiat odtieňov, a o žiadny z nich nechce prísť. Aspoň autorka príbehu si ju zrejme takto nejako vysnívala. V skutočnosti je to naivné tupelo, ktoré si myslí, že má na to, aby zachránila svet, alebo aspoň pár svojich blízkych. Začínam vylizovať tretí pohár vajčáku!

Snáď ešte ani jedna z filmových sérií nenaberala tak závratné tempo strmhlav dole, čo sa kvality týka, ako týchto 50 odtieňov čohokoľvek. Ono už od začiatku bolo jasné, že je to marketingovo absolútne dokonale zvládnutá fraška O boháčovom chtíči a vlhkých nohavičkách, no v prvom filme sa aspoň dala počúvať hudba, v druhom už ani toto nebola istota a trojka, čo by zmena z ubičovaného softporna na prvoplánovú detektívku s romantickým koncom ašpiruje na celý sad Zlatých malín. Jedným (zrejme triezvejším) okom pozerám cez hrdlo do fľaše, či tam ešte ostalo aspoň za jeden horčičák.

Nečítal som knihy, neviem, či to už v základe takto uškvarila samotná E. L. James, alebo to spotvorili filmoví tvorcovia, ale z tretieho dielu bičujúcej ságy je razom pokus o detektívku, ktorej zápletka i rozuzlenie sú tak plytké, až to v konečnom dôsledku hraničí s obdivom za odvahu, vôbec niečo také vypustiť na svetlo sveta. Vajčák je na dne, ja tiež!

Nikdy nesúdim na základe rečí iných, vždy si robím vlastný názor. Keď raz začnem sledovať prvý diel, snažím sa dopozerať do konca, keď pre nič iné, tak aspoň z úcty k času, ktorý som venoval začiatku, aby som vedel, ako sa to skončí. Aj 50 odtieňov zbytočnosti som dopozeral do konca. Nič horšie som nevidel, totálna strata času. Zaspával som v nádeji, že po fľaši vajčáku si aj tak nebudem nič pamätať. Žiaľ, pamätám si všetko, s bolesťou hlavy navyše.

Pre milovníkov nedokonalého ľahkého porna hádam ešte info, že distribučná spoločnosť Bontonfilm doplnila sériu odtieňových filmov a aj posledný diel prináša na DVD, Blu ray a dokonca i v 4K Ultra HD kvalite, kde jednoznačne vidieť štruktúru každého jedného chĺpku. K dispozícii sú i boxy so všetkými troma filmami. Darčekové balenie s vaječným koňakom žiaľ neexistuje.

Pavol Božík
(silvestrovských) -20% 🙂

Réžia: James Foley
Hrajú: Dakota Johnson, Jamie Dornan, Eric Johnson, Eloise Mumford, Rita Ora, Luke Grimes, Victor Rasuk, Max Martini, Callum Keith Rennie, Bruce Altman, Arielle Kebbel, Robinne Lee, Brant Daugherty, Kim Basinger, Marcia Gay Harden

Žáner: Erotický thriller
Rok výroby: 2018 (svetová premiéra 9. február 2018)
Distribúcia: Bontonfilm
Rok vydania: 2018
Formát: DVD, Blu ray, 4K Ultra HD
Celková dĺžka: 110 minút
Zvuk: český dabing vo všetkých vyhotoveniach (DVD, Blu ray, 4K Ultra HD)
Titulky: české titulky vo všetkých vyhotoveniach (DVD, Blu ray, 4K Ultra HD)
Bonusy: Všetky vyhotovenia obsahujú vynechanú scénu, Záverečné vyvrcholenie a Christian & Ana od Jamieho & Dakoty. Blu ray a 4K Ultra HD prevedenie obsahuje ďalšie bonusy v podobe dvoch videoklipov a rozhovoru s autorkou literárnej predlohy