
Hit tohtoročnej Eurovízie a letný virál Espresso Macchiato od Tommyho Casha sa dostal do rebríčka Billboard 200 a britskej TOP 40. Grandiózny úspech pre estónskeho speváka, ktorý v súťaži skončil na treťom mieste a momentálne valcuje svojim hitom celý svet.
Billboard Global 200 je medzinárodný hudobný rebríček, ktorý zostavuje renomovaná americká hudobná platforma Billboard. Cieľom rebríčka je merať popularitu skladieb na celom svete a poskytnúť prehľad o tom, ktoré skladby sú najpočúvanejšie a najkupovanejšie na celom svete. Hlavným zdrojom pre zloženie rebríčka sú streamovanie, ktoré zahŕňa platené aj bezplatné počúvanie, a digitálny predaj.
Tommy Cash sa s piesňou Espresso Macchiato dostal v rebríčku Billboard Global 200 na 93. miesto, čo znamená, že jeho hit z Eurovízie je momentálne 93. najpopulárnejšou piesňou na svete. Estónec sa v rebríčku Billboard ocitol prvýkrát.
Tommy Cash prvýkrát zaklopal i na dvere britského rebríčka singlov, pričom skladba Espresso Macchiato sa umiestnila na 40. mieste.
Podľa zdrojov magazínu ERR sa po finále Eurovízie počet Cashových mesačných poslucháčov na Spotify zvýšil o 4,7 milióna na 7,48 milióna. Pre porovnanie, víťaz Eurovízie, spevák JJ, ktorý reprezentoval Rakúsko, má 4,28 milióna mesačných poslucháčov, a dvojka v eurovíznom poradí, Yuval Raphael z Izraela 1,88 milióna.
Víťazná pieseň Wasted Love dosiahla 53. miesto v britských singlových rebríčkoch a 167. miesto v rebríčku Billboard Global 200.
Celkovo si kávičkový song Tommyho Casha k 29. máju vypočulo 33,7 milióna ľudí. A napríklad iba 27. mája si ju vypočulo 1,27 milióna poslucháčov. Za posledný týždeň mala skladba Espresso Macchiato priemerne 1,85 milióna streamov denne.
Pavol Božík
(upravené podľa zdroja: ERR – err.ee)
Zdroj foto: eurovision.tv (EBU)