Ručná práca Priessnitz

Nielen hodiny a dni strávené v štúdiu, ale tiež intenzívna ručná práca – aj to je dlhooočakávaný nový, a zrejme posledný radový album Priessnitz, ktorý vyšiel vo vydavateľstve  Supraphon. Uvádza ho titulný singel Mrzáci. Kapela, ktorá sa na novinke podľa vlastných slov vracia v kruhu na miesto činu, sa pri tvorbe vizuálneho štýlu albumu spojila s grafickým designérom a pedagógom pražskej VŠUP Petrem Babákem a vznikol unikátny koncept – každý kus Beztíže je jedinečným dielom s kresbou niektorého z členov Priessnitz.

„Bolo to vlastne celkom jednoduché, stretli sme sa v kaviarni, kde som Petrovi navrhol, či by chcel navrhnúť design nášho nového albumu Beztíže. A pretože tuším, že minimálne v 90. rokoch sme šli na rovnakej vlne, čo sa hudby týka, bolo jasné, že Babák je náš človek. Potom sme to už nechali na ňom a jeho spolupracovníkoch z Laboratoře,” komentuje Jaromír Švejdík začiatok spolupráce. Album je zabalený do priehľadnej DVD škatuľky tak, aby maximálne vynikol grafický koncept vytváraný špeciálnymi nástrojmi Laboratoře Petra Babáka a Matěje Hanauera.

„Chceli sme nahrať pravdivý album, aby znel tak, ako hráme na pódiu, nič viac, nič menej.  Bolo jasné, že na to budeme potrebovať veľké štúdio a veľkého producenta. Preto padla voľba na Sono a producenta Dušana Neuwertha, ktorý meria bezmála 190 cm, a patrí vo svojom odbore k tým najlepším. Celý koncept nahrávania vymyslel on, teda od prípravných prác v skúšobni, cez nahrávanie nástrojov v Sone a následne vokálov u mňa v Jeseníkách, až po záverečný mix,” dodáva Švejdík, ktorý zároveň priznáva, že Neuwerthův vplyv na finálny zvuk Beztíže bol zásadný: „S Dušanom sa poznáme dlhé roky, presne vie, aká sme kapela a čo potrebujeme. Album Beztíže má neuveriteľne prirodzený zvuk, no iba Dušan vie, koľko práce a pochybností ho to stálo.“