Slovenská Sinéad spôsobila rozruch v poľskej verejnoprávnej televízii

V konzervatívnej štátnej poľskej televízii vytiahla dúhovú vlajku a verejne podporila LGBT + minoritu. Slovenská speváčka Karin Ann sa objavila ako hosť v živom vysielaní druhého programu štátnej poľskej televízie. V priamom prenose zaspievala jednu zo svojich skladieb – Babyboy v akustickej podobe. V závere svojho vystúpenia šokovala, keď z kabelky vytiahla dúhovú zástavu a prihovorila sa tamojšej utláčanej LGBT + komunite, čím okamžite spôsobila rozruch v poľských médiách i na sociálnych sieťach.

Dnes by som chcela venovať túto skladbu LGBT + minorite tu, v Poľsku. Viem, že to tu nemáte jednoduché. Zaslúžite si byť milovaní a cítiť sa bezpečne. Som s vami, ostanem pri vás a ľúbim vás. Zvládnete to, zostaňte silní, odkázala Karin počas svojho televízneho vystúpenia. Jej podporné gesto, o ktorom poľská televízia vopred netušila, neostalo bez odozvy – vzápätí sa stalo jednou z hlavných tém tohto týždňa v najčítanejších poľských médiách.

Karin tiež len prednedávnom vyjadrila podporu poľskému protestu za práva žien Women’s Strike. Nehovorím o veciach, ktoré by svet robili krajším miestom, kam môžu ľudia utiecť pred realitou. Hovorím o realite takej, aká je, a o tom, ako v nej fungovať a nebyť sám. Toto je realita a deje sa to každý deň. Chcem byť viac ako len speváčka. Je veľmi veľa dôležitých tém, o ktorých treba hovoriť a ja dúfam, že pódium je na to dobrý nástroj. Som rada, že mám možnosť stretnúť sa s poľským publikom a zdieľať s ním moju prácu, hovorí Karin Ann, ktorá momentálne cestuje po Poľsku ako predskokanka na dlhodobo vypredanom turné tamojšej hviezdy Sanah.

Najznámejšou skladbou Karin Ann s nosnou témou rovnoprávnosti (nielen pre minoritu LGBT+) je práve singel Babyboy. Skladba je metaforou rozhovoru spoločnosti a súčasnej mladej generácie, ktorá odmieta zastaralé spoločenské ideológie a zdôrazňuje, že každý si zaslúži žiť slobodne.

Poznámka redakcie Kukni na to! Karin Ann prišla s gestom, s ktorým si okamžite získala nekonzervatívnu časť poľskej spoločnosti, takmer tridsať rokov potom, čo írska speváčka Sinéad O’Connor v priamom televíznom prenose protestne roztrhla fotografiu pápeža (1992), čím sa o nej dozvedel celý svet. Poľská tlač sa jednohlasne stotožnila s gestom mladej Slovenky a vo svojich článkoch kládla dôraz na fakt, že Karin Ann bola vôbec prvým umelcom, ktorý nabral odvahu podporiť menšinovú komunitu takto verejne a hoci sa k danej téme vyjadruje mnoho poľských umelcov, nikto podporu nevyjadril takto demonštratívne a zvlášť v štátnej televízii, ktorá sa už dlhý čas pasuje s odporom umeleckej sféry, pretože je pod údajnou politickou kontrolou a cenzúrou. Za odvahu patrí Karin Ann veľký obdiv a nádej vo využitie priestoru k prezentácii svojich postojov takto otvorene i na rodnom Slovensku, ktoré v riešení danej tematiky podľa aktuálnych štatistík obsadilo hanebné piate miesto na chvoste rebríčka.