Barbora Poláková v spoločnosti Beatles, Metallicy či Calvina Harrisa

Populárna herečka a speváčka Barbora Poláková je svojimi originálnymi nápadmi, kreativitou i citom pre detail dobre známa. Aktuálne to potvrdzuje i medzinárodný ohlas, ktorý vzbudil jej unikátny vlaňajší videoklip k úvodnej skladbe nového albumu ZE.MĚ, 2-8-5. Video, ktoré Barbora naživo prenášala na svojom Instagrame a vzniklo na jeden záber prostredníctvom smartfónu, zaujalo Music Ally, teda medzinárodnú platformu so sídlom v Londýne, zameranú na odborníkov z oblasti šoubiznisu natoľko, že jej redaktori klip i kampaň s ním spojenú vybrali medzi 50 najlepších marketingových kampaní roka. Celý projekt navyše ocenili ako Best Use Of Live Streaming.

Vedela som, že sme prví v Čechách, komu napadol taký projekt, ale nejako som stále neverila, že by to mohlo byť prvýkrát na svete. I keď som si z toho robila srandu a dala som tam hashtag #prvnizivyklipvhistoriivesmiru, aj tak som stále čakala, že sa niekto ozve. A keď niečo robíte prví na svete, tak sa logicky nemáte koho spýtať na rôzne detaily, ktoré by som teraz už urobila inak, komentuje projekt skvelá speváčka, ktorá sa ocitla v naozaj hviezdnej spoločnosti mien ako Calvin Harris, Franz Ferdinand, Metallica, Red Hot Chili Peppers či The Beatles. Ocenenie je navyše podčiarknuté faktom, že je vo výbere jediným zástupcom z krajín strednej a východnej Európy.

Music Ally v špeciálnom vydaní svojho elektronického magazínu Sandbox, ktorý pravidelne odoberajú hudobní promotéri, agentúry, firmy, kreatívci či insideri i ďalší ľudia z hudobnej brandže z celého sveta a dá sa označiť za bibliu diania v šoubiznise, ocenil okrem samotného videoklipu tiež jeho náročné technické prevedenie a prínos celej kampane i jej previazanosť s množstvom známych českých influencerov a youtuberov (napr. Shopaholic Nicol, Pedro, MenT, Fatty Pillow, Tary a iní).

Tí spoločne so speváčkinými priateľmi (Pavel Liška, Jan Revai, Jiří Zeman, Petra Nesvačilová, Hana Vágnerová, Marie Štípková či Markéta Frösslová) na tvorbe videa aktívne participovali priamo počas jeho nakrúcania a fragmenty z neho naživo prenášali prostredníctvom svojich kanálov. Dosah vzhliadnutí v podstate nie je možné zmerať, pretože sme to vypustili ako virál na viacerých miestach. Nielen na YouTube ako je zvykom. Bol to zmysel toho, o čom pieseň bola. Stihli sme zaznamenať to, že 2-8-5 videlo za 48 hodín pol milióna ľudí, ďalej sa to už nedalo dopočítať, hovorí k dosahu klipu trojnásobná laureátka cien Anděl.

Barbora Poláková, ktorá sa na scenári a réžii podieľala s Jakubom Machalom, celý klip tiež sama natáčala na svoj telefón a ako sama priznáva, nebolo to nič jednoduchého: Najviac som sa sústredila na zábery a na presný timing, ktorý som mala na každého vymedzený. Keby som sa pri  niekom zdržala, neostal by čas na ďalšieho. Celé by sa mi to rytmicky posunulo a nevyšla by mi na refrén trebárs jazda na motorke alebo vstup na diskotéku v okamihu, v ktorom mal vyjsť. Čo bolo pre celú vec dosť podstatné. Každopádne som šťastná za to, ako to celé dopadlo, za ľudí, ktorí do toho so mnou šli, bola to krása.